Tilflytter/skoleskift

Tilflytter - skoleskift

Tilflytter:

Dit barn/børn er altid garanteret en plads på skolen i det skoledistrikt, I flytter til.
Hvis du ønsker at dit barn skal starte på Himmelev Skole, skal du kontakte skolen.

Skoleskift:

Elever kan blive optaget på en anden skole end distriktsskolen, hvis der er plads på det ønskede klassetrin.
Skolelederen skal afvise en elev som bor i et andet skoledistrikt, hvis der i gennemsnit er 24 eller flere elever i klasserne på det pågældende klassetrin.
Hvis du ønsker at dit barn skal skifte skole, skal du kontakte skolen. Herefter vil I og jeres barn blive indkaldt til et indskrivningsmøde med skolelederen/viceskolelederen og kommende klasselærer, her udfyldes indskrivningspairer og evt. indmeldelse til SFO.